poniedziałek, 7 stycznia 2013

Pulpeciki w pomidorowej zalewie.



   Dzisiaj przepis, który nie jest do końca zgodnie z moim smakiem ale gości próbujący tego dania byli zachwyceni. Sam pomysł zrodził się przypadkiem. Na imprezie imieninowej mojej mamy zamierzałam podać pulpety w sosie grzybowym ale potem uznałam, że wykorzystałam inny przepis ale mięsne kulki już były przygotowane. Zalewę według tego przepisu wykorzystuję zwykle do ryb tym razem urozmaiciły pulpety mięsne.




Składniki:

Pulpety;
1 kg mięsa mielonego z wieprzowej łopatki;
50 dag pieczarek;
2 cebule;
2 marchewki;
2 jajka;
sól, pieprz,papryka słodka
olej do smażenia;

Zalewa:
5 dużych cebul;
3 łyżki przecieru pomidorowego;
sól, cukier, pieprz, ostra papryka
szklanka octu.

Przygotowanie:


   Do mięsa dodajemy drobno pokrojone i przesmażone pieczarki i cebule, starte marchewki, jajka oraz przyprawy. Wyrabiamy masę i formujemy z niej kuleczki. Smażymy na oleju. Przygotowujemy zalewę. Smażymy pokrojoną w piórka cebulę. Po zeszkleniu dodajemy przyprawy, przecier i ocet. Dusimy przez kilka minut i zalewamy klopsiki. Zostawiamy danie w lodówce na kilka godzin. Smacznego



2 komentarze:

  1. Świetne połącznie :) uwielbiam sos pomidorowy - a mięsko? poezja :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mam dzisiaj na takie dużą ochotę :)

    OdpowiedzUsuń

Szukaj na tym blogu