wtorek, 30 października 2012

Na ciepło i na zimno


Po bardzo dłuuuuugiej przerwie, spowodowanej zmianą pracy i niespodziewanymi wydarzeniami, powracamy z nowym przepisem. Tym razem jest to pomysł na imprezową przekąskę. Podstawą dania jest ciasto francuskie, do którego można przygotować różne nadzienia. Przekąska smakuje znakomicie podana na ciepło jak i na zimno.



Do moich saszetek wykorzystałam dwa nadzienia.
Pierwsze to nadzienie tuńczykowe.
Do przygotowania pasty wykorzystałam:
puszka tuńczyka w kawałkach w oleju
pół opakowania sera feta
sól, pieprz
zielona pietruszka
bazylia
Wszystkie składniki wymieszałam razem i zmiksowałam blenderem do uzyskania gładkiej pasty.

Drugie nadzienie wykorzystane w przygotowaniu przekąski to szpinak z serem gorgonzolą.
Składniki:
pół opakowania mrożonego szpinaku (taki aktualnie posiadałam w lodówce)
ser gorgonzola
3 ząbki czosnku
cebula
2 łyżki koncentratu pomidorowego
2 łyżki śmietany 12%

Najpierw podsmażam wyciśnięty czosnek i pokrojoną drobno cebulą. Gdy się zarumieni dodaję szpinak, cały czas mieszam, następnie dodaję ser i koncentrat, cały czas smażymy i mieszamy. Na koniec dodaję śmietanę. Całość chwilę podsmażam.

Z gotowego ciasta francuskiego w rolce wyszło mi 18 kopert, nadzienie podzieliłam po połowie. Przygotowane koperty smaruję białkiem i wsadzam do piekarnika nagrzanego do temperatury 200-220st i piekę przez 20 min.
Tak przygotowane danie znika ze stołu w pięć minut :)
Smacznego
LuLa



2 komentarze:

Szukaj na tym blogu