niedziela, 28 lutego 2016

Zdrowe śniadanie - naleśniki gryczane.

nalesniki-z-maki-gryczanej

     W niedzielny poranek chciałabym Wam zaproponować szybkie, pyszne, a zarazem zdrowe danie. 
A mowa  o naleśnikach, tym razem jednak w  wersji z pełnoziarnistej mąki gryczanej. Od kiedy zmieniłam sposób odżywiania szukam zdrowych alternatyw  dla potraw, które wcześniej bardzo lubiłam, a teraz nie chcę ich jeść ze względu na  cukier, białą mąkę lub inne składniki, których teraz unikam :-).
Wypróbowałam kilka wersji, jednak mąka gryczana najbardziej mi odpowiada w smaku. No i w trakcie pisania postu pojawił się pewien problem, bo ja naleśniki robię na tzw "oko". W zależności od tego do czego je potem wykorzystam (inne na obiad, inne na deser, a jeszcze inne do krokietów), mieszając składniki zwracam uwagę  na konsystencję ciasta. 

Składniki:
- 1 szklanka mleka
- 1 szklanka mąki pełnoziarnistej (typ 1850 lub 2000) gryczanej
- 2  jajka
- ok 3 łyżek oleju
- szczypta soli
- czasem dodaję odrobinę wody mineralnej gazowanej
- gdy robię na słodko dla męża lub dzieci dodaję 2 łyżeczki brązowego cukru waniliowego (do brązowego cukru dodaję laskę wanilii robiąc własny cukier waniliowy).

Przygotowanie: 
Najpierw mieszam wszystkie składniki sypkie (mąkę, sól, ewentualnie cukier), a następnie dodaję składniki płynne. Wyrabiam wszystko mieszając, konsystencja powinna być półpłynna. Jeżeli jest za rzadka dodaje mąkę, a jeżeli zbyt gęsta dodaję mleko. Ciasto powinno chwile odpocząć (ok 20-30 min). Naleśniki smażymy na mocno rozgrzanej patelni. Ja robię to na teflonowej, ale zawsze delikatnie rozsmarowuje pędzelkiem tłuszcz na całej powierzchni. Smażymy do zarumienienia z obu stron.

Smacznego 
LuLa



nalesniki-z-maki-gryczanej

2 komentarze:

  1. W składnikach nie podałaś ilości mąki :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziekuję, przeoczyłam, ale już dopisane :)

      Usuń

Szukaj na tym blogu