piątek, 10 sierpnia 2012

Letnia stylizacja

Wczoraj wieczorem przeczytałam na blogu przy kuchennym stole, że moja letnia stylizacja zajęła II miejsce.
Byłam tak rozradowana, że obudziłam męża i sama do późnej nocy nie mogłam zasnąć.

Konkurs na stylizację akurat zbiegł się z zakończeniem mojej pracy nad meblami ogrodowymi. Kilka słów o wykorzystanych przedmiotach.
Stół widoczny na zdjęciu stał pod domem i niszczał na deszczu i słońcu. Gdy go odkryłam pod warstwą gratów, zakochałam się w nim:) Jak się potem okazało to pierwszy stół dziadków mojego męża i pochodzi z czasów przed II wojną światową (prawdziwa perełka). Piękny drewniany blat wymagał sporo pracy, był pokapany ogromną ilością farb i lakierów (teściowa wspomniała, że dawniej często wykorzystywany był do malowania ścian, a wierzch przykrywano ceratą). Papierem ściernym wyczyściłam blat, a na koniec pomalowałam olejem do mebli. Wyczyściłam też nogi i odmalowałam jak w oryginale na biało.


Taca na zdjęciu to również moje dzieło. Na allegro zamówiłam zwykła, drewnianą tacę. Pomalowałam na biało uwidaczniając czarne przetarcia. Ornamenty namalowane za pomocą szablonu. Napis natomiast zaczerpnęłam ze strony Home is my dream,nie mogłam wymyślić skutecznego sposobu przeniesienia napisu na tacę, postanowiłam więc namalować go samodzielnie.


Ławka to również przeróbka:) Stara ławka z ogrodu była obskubana i w kolorze czereśni. Kilka warstw lakieru zostało oczyszczone do gołego drewna. Pomalowałam lakierobejcą w kolorze orzecha, metalową ramę natomiast pomalowałam na biało. 



Na popołudniową ucztę w ogrodzie przygotowałam sałatkę caprese oraz mini sucharki z serkiem czosnkowym. W butelce ukryty jest natomiast kompot jabłkowo- miętowy. 


W takim ogrodzie mogę odpocząć:)
Pozdrawiam
LuLa


12 komentarzy:

  1. Pięknie! Stół jest boski!
    Jeszcze raz gratuluję wygranej i przede wszystkim zapału do pracy:D

    OdpowiedzUsuń
  2. ślicznie, prześlicznie!!! jak na podwieczorku u Alicji w Krainie Czarów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję! Mi się również udało i także nie mogłam zasnąć :) Śliczny ten stolik, zdolna jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  4. Serdeczne gratulacje!
    Właśnie ja też niestety nie wymyśliłam jak przenieść napisy na swoje przedmioty,a aż tak zdolna aby je samemu nanosić niestety nie jestem:(
    P.S Urzekła mnie ta buteleczka o stole nie wspomnę achhh,jeszcze raz gratulacje!

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudowna! Niesamowicie pyszna i romantyczna!
    Serdecznie gratuluję wygranej! Wszystkiego najlepszego!
    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. gratulacje!!! piekne masz zdjęcia

    OdpowiedzUsuń
  7. przepiękna stylizacja :) gratuluję!

    OdpowiedzUsuń
  8. gratuluję! cudowna stylizacja (moje ulubione kolory :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Po pierwsze GRATULACJE !!!!
    Po drugie całość wygląda pięknie ,swojsko ,aż miałabym ochotę przycupnąć na dłuższą chwilę z kawą w ręku .Stołu takiego wiekowego normalnie zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
  10. naprawdę piękna dekoracja stołu. aż chce się przy nim zjeśc letnie śniadanko ;)
    gratulacje ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję WSZYSTKIM:) i zapraszam na kawę:)

    OdpowiedzUsuń

Szukaj na tym blogu