środa, 4 lutego 2015

"Ciasta zawsze udane. Biszkoptowe. Drożdżowe. Kruche" - recenzja książki wydawnictwa Prószyński i S-ka.


   Kilka tygodni temu otrzymałam od wydawnictwa Prószyński i S-ka książkę "Ciasta zawsze udane" do recenzji. Trochę czasu zajęło mi jej dokładne przeanalizowanie, ale czuję się usprawiedliwiona, gdyż książka zawiera kilkaset przepisów. Jeden przedstawiłam Wam w poprzednim poście.


   Zacznę od wizualnej strony książki, którą oceniam bardzo pozytywnie. Twarda oprawa, piękne zdjęcia, bardzo przejrzysty i konsekwentny układ druku. Ważne jest także to, że zastosowano proste zasady podziału przepisów w książce. Podzielono je na działy tematyczne, z czego trzy pierwsze odpowiadają podtytułowi książki, a kolejne to serniki, pierniki, mazurki oraz ciastka, ciasteczka.  W każdym z rozdziałów receptury zostały zamieszczone alfabetycznie, co ułatwia znalezienie interesującego nas przepisu.  

   Wstęp do książki to mini poradnik dotyczący domowego cukiernictwa, zawierający między innymi tabelę z czasem i temperaturą pieczenia poszczególnych rodzajów ciast. Autorzy radzą też, jak  przygotować bakalie lub owoce przed dodaniem do ciasta.  Nie jest to poradnik komplementarny, ale trudno oczekiwać tego w tekście będącym właściwie przedmową do dalszej części książki. 

   W książce znajdziemy przepisy bardzo klasyczne, ale i kilka bardziej fantazyjnych propozycji np. na tort wykwintny z białym winem. Receptury opisane bardzo dokładnie, zrozumiałe nawet dla początkujących, domowych cukierników.  Jedynym moim zastrzeżeniem jest fakt dość częstego występowania w przepisach składników nienaturalnych np. gotowych polew do ciast, utrwalaczy do bitej śmietany czy utwardzalnych tłuszczów roślinnych czyli margaryny. Od dłuższego czasu świadomie unikam tego typu produktów w mojej kuchni, dlatego w wypróbowanych przeze mnie przepisach, pomijałam je lub zastępowałam np. czekoladą.

  Podsumowując, opisywana przeze mnie książka to rzetelnie przygotowany zbiór przepisów na różnego rodzaju ciasta i ciastka, ładnie zaprezentowanych na fotografiach, jasno i zrozumiale opisanych. Nie jest to nowoczesna książka kucharska pisana przez znanego kucharza,blogera czy celebrytę, ale  nie działa to przeciw niej. To nie chwilowa moda, ale stała potrzeba korzystania z solidnie opracowanych przepisów na ciasta, które mogą się stać wyjściem do naszych szaleństw kuchennych, powinna spowodować zakup książki " Ciasta zawsze udane".


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu