sobota, 12 maja 2012

Rabarbar.

   


 Niektóre dni wydają się być znacznie dłuższe niż inne. Dzisiejszy dzień do takich właśnie należał. Moja babcia, wkrótce solenizantka, gościła dzisiaj rodzinę. Mimo, że uwielbiam gotować, szczególnie dla większej liczby gości, to jednak przygotowanie gorącej kolacji, zimnych przekąsek oraz ciast dla prawie 30 osób jest bardzo męczące. Dodatkowo dostałam informację o chorobie bliskiej mi osoby. 

   Dlatego dzisiaj na blogu wspomnienie jednego z bardzo krótkich bo wolnych i słonecznych dni z początków maja. Większość majowego długiego weekendu spędziłam w ogrodzie podjadając smakołyki, jednym z nich było ciasto z rabarbarem, który kojarzy mi się nieodmiennie z latem i wakacjami. Ciasto upiekłam według przepisu Bożeny Sikoń, który to przepis cytuję poniżej. W mojej wersji nie ma warstwy ciasta z kakaem. Każda z opcji jest równie smaczna. Przy okazji powstał dżem rabarbarowy, jednak ze względu na znikoma ilość szybko został zjedzony. Polecam ten przepis również w połączeniu z innymi owocami np. truskawkami lub śliwkami. Pycha.

Fotograficzna relacja z imieninowego stołu wraz z wieloma przepisami już wkrótce.











Składniki:

300 g masła

500 g mąki

1 opakowanie proszku do pieczenia

125 g cukru

5 żółtek

2 łyżki stołowe kakao

600 g rabarbaru świeżego

2 łyżki cukru

½ łyżeczki cynamonu

5 białek

250 g cukru

Przygotowanie:

Masło rozpuścić, mąkę zmieszać z proszkiem do pieczenia i wsypać do letniego tłuszczu. Żółtka utrzeć z cukrem i dodać do tłuszczu. Zagnieść ciasto, podzielić na 3 części. Pierwsza największa, druga mniejsza. Do trzeciej najmniejszej dodać kakao i zagnieść. Wszystkie części zawinąć w folię i odłożyć do zamrożenia. Zamrożoną największą część zetrzeć na tarce na dno formy teflonowej do tart.

Na jasne ciasto zetrzeć kakaowe i opiec spód w temp. 170ºC ok. 25 min.

Przygotować rabarbar:

Umyć, pokroić na kawałki i zasypać cukrem i odrobiną cynamonu. Wyłożyć na upieczony spód. Następnie wyłożyć bezę z ubitych białek i cukru oraz zetrzeć pozostałe zamrożone ciasto.

Całość piec w temp. 170 ºC ok. 40 – 45 min.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Szukaj na tym blogu