środa, 17 kwietnia 2013

Francuskie zawijasy...


Witaj WIOSNO!!!!!!!!!:)
   W końcu zaległa wiosna zawitała na nasze podwórka, ruszyłam więc do pracy pełną parą. Wczoraj prawie cały dzień spędziłam w ogrodzie na wiosennych przygotowaniach. Pod ostrze poszły krzewy             i drzewka, grządka przygotowana i zasiane pierwsze warzywa i zioła :) W ruch poszły też rowery, które trzeba przygotować do sezonu. 
   Tak mile zmęczona pracą, popołudniem przygotowałam szybką przekąskę, w sam raz na tarasowe leniuchowanie:) Są to francuskie zawijasy. Przepis dostałam od Ani :* Dziękuję:)


Składniki: 
- ciasto francuskie (użyłam gotowego z sieci Biedronka)
- szpinak (można świeży choć ja wolę mrożony- pół paczki)
- 2 ząbki czosnku
- cebula
- ser feta (opakowanie)
- szynka szwardzwaldzka

Przygotowanie:

Jako pierwszy należy przygotować farsz szpinakowy tak by mógł ostygnąć. Na patelni podsmażamy drobno pokrojoną cebulę i wyciśnięty czosnek. Gdy się zrumienią dodajemy szpinak. Gdy szpinak jest miękki dodajemy ser feta. Całość mieszamy tak by dobrze się rozpuściło i połączyło. Pastę studzimy. Rozkładamy ciasto francuskie na które wykładamy szynkę szwardzwaldzką po plasterku. Na wierzch wykładamy pastę szpinakową i rozsmarowujemy na całe ciasto. Wszystko zawijamy jak roladę, tak zawinięte tniemy na
ok 2-3 cm paski. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia i wkładamy do rozgrzanego  do 180 stopni celcjusza piekarnika i pieczemy do zarumienienia się ciasta (15-20 min).
Smacznego
LuLa





7 komentarzy:

  1. Wygląda przepysznie. A większość składników chyba mam nawet w domu - chyba spróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Biorę przepis,smakowicie wyglądają:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię takie szpinakowe ślimaczki :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio piekłam je na swój panieński - są przepyszne! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  6. wielkie TAK dla szpinaku. w każdej postaci, szczególnie tak estetycznej :)

    OdpowiedzUsuń

Szukaj na tym blogu